Alla inlägg under januari 2012

Av Ida Lovisa Mattsson - 31 januari 2012 20:35

Idag har det vart lite hit och dit, men jag får skylla mig själv iallafall.

När jag vaknade imorse mådde jag verkligen illa och hade ont i magen så jag gick inte till skolan, men åkte till Skövde runt tolv eftersom jag mådde bättre och för att träffa älsklingen. Samtidigt som jag gjorde det var jag på hans skola. Efter skolan åkte vi ut till hans häst, och ja... Inte det roligaste men iallafall. Vid fyra kom Emma in också. Så vi var med Röding, Oscar, Emma, Bassen och Skallepär. Imorgon blir det skola för mig iallafall och resten av veckan. Helgen kommer bli awsm!


Du har tagit mitt hjärta med en enda blick. <3


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 26 januari 2012 21:13

So far away from where you are
These miles have torn us world's apart
And I miss you
Yeah, I miss you

So far away from where you are
I'm standing underneath the stars
And I wish you were here

I miss the years that were erased
I miss the way the sunshine would light up your face
I miss all the little things
I never thought that they'd mean everything to me

Yeah I miss you
And I wish you were here

I feel the beating of your heart
I see the shadows of your face
Just know that wherever you are
Yeah, I miss you
And I wish you were here

I miss the years that were erased
I miss the way the sunshine would light up your face
I miss all the little things
I never thought that they'd mean everything to me

Yeah, I miss you
And I wish you were here

So far away from where you are
These miles have torn us world's apart
And I miss you
Yeah, I miss you
And I wish you were here


     

Av Ida Lovisa Mattsson - 18 januari 2012 09:44

Här sitter jag i ett klassrum på Folkuniversitetets Gymnasium i Skövde (FUGIS). Min syster och hennes klasskamrater sitter och jobbar med psykologi medans jag surfar på facebook, lyssnar på musik och dricker varm choklad! Denna dagen kommer vara så jävla chill. Vi började 09:20 idag och kommer sluta 15:20... Men när jag går ut från dom dörrarna så blir jag bemött av världens underbaraste och finaste pojke i hela världen! :)


~ 14/1-12.

Jag åkte till Skövde med Emma för att leka med Dennis, Bassen, Rickard, Oscar m.m Vi dygnade och hade jättekul, fast jag somnade på golvet ca 05:00 och vaknade sedan 08:10. Trött som man var ändrade man relationsstatus på fb, och jag ångrar det inte. Så i 4 dagar har han varit min! Vi träffades på nyår tack vare Emma. Fast han var ju typ stupfull under hela kvällen, men iallafall. Efter nyår började vi träffas och umgicks. Sen gick det som det gick. [:


   

Av Ida Lovisa Mattsson - 17 januari 2012 19:30

Well I heard there was a secret chord 
That David played, and it pleased the Lord 
But you don't really care for music, do ya? 
Well it goes like this 
The fourth, the fifth 
The minor fall and the major lift 
The baffled king composing Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah 

Well Your faith was strong but you needed proof 
You saw her bathing on the roof 
Her beauty and the moonlight overthrew you 
she tied you to her kitchen chair 
And she broke your throne and she cut your hair 
And from your lips she drew the Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah 

Well baby I've been here before
I've seen this room and I've walked this floor
I used to live alone before I knew ya 
I've seen your flag on the marble arch
Love is not a victory march 
It's a cold and it's a broken Hallelujah 
Hallelujah
Hallelujah 
Hallelujah
Hallelujah 

Well there was a time when you let me know
What's really going on below
But now you never show that to me do you?
And remember when I moved in you?
And the holy dove was moving too
And every breath we drew was Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah 
Hallelujah
Hallelujah 

Well maybe there's a God above
But all I've ever learned from love
Was how to shoot somebody who'd OUT DREW YA
And it's not a cry that you hear at night
It's not somebody who's seen in the light
It's a cold and it's a broken Hallelujah
Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah
Hallelujah

Hallelujah
Hallelujah 
Hallelujah 
Hallelujah

Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah




   

Av Ida Lovisa Mattsson - 13 januari 2012 14:57

En morgon
Så många frågor, inga svar
Så många frågor, inga svar
En morgon, hey! 

Jag glömmer aldrig bort min polare han tittade på mig och sa: 
Känner du vinden som blåser i stan? 
Nu blir en förändring, allt dåligt blir bra.
Jag vet nu att jag ljög när jag svarade ja. 
Jag hörde någon blåste honom en dag. 
Han är borta, nu finns bara drogerna kvar. 
Jag tänker nästan aldrig tillbaks på den dan
Men vinden han prata om blåser idag
Jag undrar: Går jag ensam här, 
eller visar du min väg från en parallell värld? 
Hoppas du hör mig vart du än är. 
För den här går ut till våra saknade vänner. 

Så många frågor utan svar.
Så många låtar som fanns kvar.
Men vi glömmer aldrig er.
Nej, den här går ut till våra saknade vänner
Ni kommer alltid leva kvar,
i varje steg vi tar.
Så vi hyllar er nu! 
Ja, den här går ut till våra saknade vänner
Våra saknade vänner (x3) 

Bedöva mig, det känns som jag blivit halv
och nu är falska känslor bättre än inga alls
och det är inte det att min blick har blivit kall
Jag har sibirisk vinter, fast på insidan
Hur blev mina skor så tunga? 
Så många stjärnor som har fallit alldeles för unga
Men vi lägger aldrig av, 
låt mig skänka en rad.
Jag samlar kraft och fyller upp min lunga
Jag sluter ögonen och ser dig komma glidande
reggaeprofil så ögonen är kisande!
Nu kommer du för evigt leva vidare
I alla rub-a-dub-soldater och krigare.
Men jag kan undra, går jag ensam här? 
Eller visar du min väg från en parallell värld? 
Hoppas du hör mig, vart du än är! 
För den här går ut till våra saknade vänner! 

Så många frågor utan svar.
Så många låtar som fanns kvar.
Men vi glömmer aldrig er.
Nej, den här går ut till våra saknade vänner
Ni kommer alltid leva kvar,
i varje steg vi tar.
Så vi hyllar er nu! 
Ja, den här går ut till våra saknade vänner
Våra saknade vänner (x2)

Så vi biggar upp Junioren spangbangbangdiddledang skank 
Junioren han är borta, men hans tid lever än.
Så vi fortsätter sprida den över hela världen! 
spangbangbangdiddledang skank 
spangbangbangdiddledang skank 
Junioren han är borta, men hans tid lever än.
vi fortsätter sprida den över hela världen! 
spangbangbangdiddledang skank 

Men hans tid lever än
Ja hans tid lever än (x2)
spangbangbangdiddledang skank 


     

Av Ida Lovisa Mattsson - 10 januari 2012 20:35

Jag tycker att Javier Ramos är en underbar diktskrivare! Han kan poesi. Här får ni en ny text ifrån honom!


"Jag leker med ord men aldrig med hjärtan.
För jag vet hur lätt knäna viks av smärtan.
Jag springer i cirklar men aldrig efter svans,
För det är inte så man påbörjar en romans.

Ger jag min kärlek då ger jag alltid mitt allt.
Fastän jag vet att tårarna alltid smakar salt.
Och när orden tar slut saknas ändå orsaken,
För lever man drömmen är man inte vaken.

Och jag faller alltid handlöst för någon med hjärtat före,
Med huvudet bland molnen, som ballongen på ett snöre.
Det är min dåliga vana för mönstret är så svårt att bryta,
Vägarna så svåra att byta, säckarna så svåra att knyta.

Jag finner mig sakna något som inte längre finns.
Finner mig vakna av något jag inte längre minns.
För när såpbubblorna spräcks och korthusen faller,
Blir även de mest härdade hjärtan sköra kristaller.

Men de säger att tiden kommer läka alla sår,
Hur länge det tar beror på hur djupa de går.
Glöm bara inte bort, speciellt när du gråter,
Att kärleken är nåt som alltid kommer åter."
Av Ida Lovisa Mattsson - 10 januari 2012 18:32

 


Hittade en skitsnygg bild på EC som en viss Cassandra har gjort, tror jag.. hmmpf. Men snygg är den fanimej! 


Wouldn't you hold me like you used to
Hold it, girl, just one more time
Wouldn't you love me like you used to
Love with you is so sublied
I was there for you, you where the for me
Can we get this back again?
Wouldn't you hold me like you used to
Hold it, girl, Just one more time

 

Av Ida Lovisa Mattsson - 8 januari 2012 11:08

Hejsanhoppsanfallerallera.


Jag åker till Skövde 12:20 med min saknade Emma Dufva!

Vi ska vara med Dennis och hans kompisar.

Jag hade jätteroligt igår när jag var med Dennis, Danne och Richard.

Hmmpf... Vi hade snöbollskrig och blev rätt blöta och det var kallt som fan!

Eh, jag har typ vart i Skövde hela veckan känns det som...

Men jag har haft så jävla roligt!

Igår träffade jag Dennis häst, Code.

Hon var faktiskt jävligt fin...

Men jag vågade inte klappa henne, aldrig i livet, men jag peta på henne.

Det var roligt att få se på när Dennis lekte med henne.

Code sprang runt i ridhuset medans Dennis typ sprang efter henne och gjorde läten.

+ morfar fyller år idag! <3


Miss you
When I close my eyes,
That's when you're near...
I kiss you,
But I know that I'm dreamin'
Boy, it's unfair
And I can't help but cry every night,
When I'm weak & you're not by my side


 

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 19 år som tagit studenten och är nu arbetssökande. Här på min blogg får ni läsa om mig och mitt liv och mycket mer! Lägg gärna en kommentar på bloggen.

Bloggar att läsa!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

vad tycker ni om min blogg?
 superbra
 bra
 sådär
 inte bra alls

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards