Alla inlägg under juni 2011

Av Ida Lovisa Mattsson - 29 juni 2011 07:31

Idag åker vi till Kalles Kaviar Cup. I fem dagar ska vi vara i Smögen/Kungshamn och spela fotboll. Kommer bli awsm, hoppas jag. Man får ju hoppas att vi vinner hela skiten iallafall. :)


"En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm 
jag ser oss ibland i mitt sagoland där vi ses och umgås en stund 
men jag vaknar upp i min ensamhet i vårt så kallade rum 
vill bara somna om igen och vakna upp i min dröm"


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 26 juni 2011 13:08

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Vad man än gör så blir det fel. Varför gör ni så ? Jag gör som jag vill, och skiter i vad ni säger om det. Jag bara busar och har roligt ! Det betyder inget. Jag vill inte ha honom bara för han och hon gjorde så. Jag och han är bara kompisar. Han har själv sagt: "Bästa vänner föralltid". Så varför klaga och reagera så jävla negativt ?! Jag orkar fan inte med mer skit, jag kommer inte visa mig där nere snart bara för ni tror en massa saker. Ibland önskar jag bara att hon inte hade funnits, för då hade det inte vart såhär.


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 25 juni 2011 12:49

Sitter hemma hos Jennifer nu. Har sovit här och det har vart guld för Denniz var här också ! Gick och la oss runt tre inatt. Fan vad jag är trött säger jag bara, haha ! Men vi hade en awsm dag/natt, + jag var hemma i tre timmar och skrattade m.m ;)

Du kommer alltid vara längst in i mitt hjärta, jag kommer alltid älska dig. Men jag vet faktiskt hur länge jag orkar. Varför behandlar du mig såhär ? Det är precis som om du vill att det ska ta slut... Den här sagan får inte ta slut. Jag vill alltid ha dig hos mig, jag vill vakna bredvid dig varje dag och få kyssa dig... Snälla, säg inte att det kommer ta slut.. </3


Medina - Sagoland

Jag gick förbi dig på stan, såg ut som du var glad 
du gick med din nya som jag tror du har 
och du såg mig nog innan jag vek av 
försökte spela cool som att allting var normalt 
men i själva verket är jag kvar i mitt skal 
och jag vill tränga ut dig men du kommer tillbaks såklart 
i mitt sagoland tar du mig i hand igen 
inga fler bråk och gråt - där är vi sams igen 
och dom spelar våran låt som i spanien 
Tar av oss våra skor och vi tar en liten dans till den 
men när jag vaknar upp så saknar jag ditt ansikte 
tänker på den dan du stack - för mig: det bara fanns inte 
varför kan jag inte bara ta och glömma dig 
varför kommer du tillbaks i mina drömmar säg 
inatt tänkte jag på när vi gjorde våran söndagsgrej 
hur blir jag hel igen efter du tog sönder mig 
jag tömmer mig över dom ackorden som jag lagt 
låter pianot spela ända tills det blir kolsvart 
och låter stråkarna ta oss iväg till vår plats 
kan inte släppa dig - det enda som jag tänker är att 
 
En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm 
jag ser oss ibland i mitt sagoland där vi ses och umgås en stund 
men jag vaknar upp i min ensamhet i vårt så kallade rum 
vill bara somna om igen och vakna upp i min dröm 

Var ett tag sen vi sågs - har knappt tänkt på't 
men för två år sen var det vi 
Jag gav dig en låt, skrev en melodi 
du grät för att den var fin, du förlät min idioti 
vi var en enhet, vi var singular 
förenas på en vinterdag - det jag minns finns kvar 
inom mig och det brinner svagt 
kommer nog alltid vara så för allt jag har 
påminner mig om dig och det känns 
vill inte sälja sängen men älskling jag skäms 
när nån annan ligger i den, det blir så fel 
men jag måste gå vidare för egen del 
det var mitt egna fel - borde gett mer 
men det är lätt att va efterklok - lätt att se 
i backspegeln och skilja rätt från fel 
måste bara släppa dig innan det växer mer 
men i drömmen är det vi mot dom 
vi var lyckliga som vin och sång 
så jag strosar till en solnedgång 
men när jag vaknar är det tomt inombords - vill bara somna om 

En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm 
jag ser oss ibland i mitt sagoland där vi ses och umgås en stund 
men jag vaknar upp i min ensamhet i vårt så kallade rum 
vill bara somna om igen och vakna upp i min dröm

 

Av Ida Lovisa Mattsson - 22 juni 2011 13:28

I'm looking for a place where there is sun and heat.
And it's in your arms, in your dream.
There I am safe and warm.
I watch you as if you were still mine.
And I always want you with me, no matter what.
There you are, I am.
Looking for a place where I can hide.
Hide me from all evil.
Can you tell me why love is not that I want?
I want to run away and not come back.


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 19 juni 2011 22:07

Vart ska jag börja ? 

Du är den finaste jag har träffat. Du är en person alla skulle vilja vara. Du är underbar och så grymt snäll ! Och bäst av allt, du är min. Och jag ångrar absolut inte att du valde mig. Du är ashärlig, söt, sexig m.m I mina ögon är du en stjärna som tindrar så klart. Du lyser upp min värld och du kan såra mig ibland, alla har ju sina brister, men det hindrar inte kärleken. Det finns så mycket mer, men det enda jag kan säga är att jag älskar dig. ♥


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 16 juni 2011 13:43

Hallå alla läsare !

Idag är jag glad för det är skolavslutning, och Jennifer tuperar håret på mig. :3

Jag sov hos henne inatt och det var awsm. Var uppe till klockan 4, haha Jennifer däcka vid 3 och det var meningen att vi skulle dygna, det lyckades vi verkligen med. ;)

Men alltså idag så är det skolavslutning och ska få träffa kompisarna i 9:an för sista gången på skolan, det är jobbigt. För jag vill inte att dom ska sluta.. Men vi kan ju ändå umgås på fritiden. Om inte gymnasiet tar all tid... Men jag kommer lägga upp en bild på mig senare och det kommer bild på Facebook & "Bilddagboken" eller Dayviews som det heter nu. 


och nu fick ni en bild på Jennifer Luucifer Endresen @ fb. :D


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 12 juni 2011 09:43

Det känns som om det var en evighet vi träffades. Men det var ändå bara i fredags. Jag vill så gärna va med dig nu, men det får vänta till imorgon då det var tre veckor sen vi va. Jag vill åka till dig nu, för att få hålla om dig... Saknaden är så stor !


Idag är det match i mölltorp klockan 12:00, kom upp och kolla ! Har ingen aning om vilka vi spelar mot, men ändå. Tror vi kommer vinna, eller hoppas det iallafall. Har ingen aning om hur vi ligger i serien, men vi är inte sist åtminstonde. Hahah, lyssnar på ICA låten "Kompispris" ! xD

Fan vad dålig den är, men samtidigt bra ! :p


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 11 juni 2011 23:24

Lägg dig damm
Röda maj, värmen erövrar stan
Bland fanor, stöveltramp, hör jag din puls
Det är då jag önskar att jag kunde
Stanna tiden, tysta alla nätverk, stoppa trafiken
En stilla bön om lugn igen
Att kunna ta besvikelsen


Blås din vind ur din tro på
att tron i sig själv räcker till
Att någon i sig själv kan vara nog
Och jag, jag står maktlös inför kärleken igen
Man blir ödmjuk inför kraften i rörelsen
Om man tror på någonting som du gör
Att aldrig någonsin ge upp


Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Så var den till dig


Säg ditt namn
Och din hand den öppnas och sluts
Du lever din dröm, i ett band, du lever din dröm
Och det är då jag önskar att jag kunde hålla käften
Tysta pessimisten, bara vara din vän
En stilla bön om lugn igen
Att slippa ta besluten


Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig


Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Ja, den var till dig


Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig


 

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 19 år som tagit studenten och är nu arbetssökande. Här på min blogg får ni läsa om mig och mitt liv och mycket mer! Lägg gärna en kommentar på bloggen.

Bloggar att läsa!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

vad tycker ni om min blogg?
 superbra
 bra
 sådär
 inte bra alls

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards