Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida Lovisa Mattsson - 22 augusti 2011 10:10

Konfirmerade mig igår ! Snacka om att det var tråkigt att sitta där i kyrkan i 2h och bara lyssna... Och sen fick vi stå upp och sjunga, läsa och en jävla massa skit... Sen när vi tog nattvarden, alltså shit ! Jag var den enda som reagerade så häftigt ! Det smakade fan, usch. Men presenterna jag fick var jätteawsm. Fick silvriga örhängen av Oskar och Jennifer, ett guldhalsband med ett kors på av mormor men även fick jag presentkort på Er Guldsmed på 500:- av henne och morfar ! Sen av kusinerna + morbröder oh fruar ett presentkort på GinaTricot på 500:- , 500:- av familjen + Tony oh familj. Sen 200:- av Berith. Så sammanlagt 1700:- , shiet. Muhahaha ! Nu blir det till att shoppa fan.

På fredag är det matfestivalen, men får inte gå då... Vi har fotbollsmatch, så jag och Lina går på lördag istället ! Hoppas det blir lyckat iallafall. Men på söndag då det är den 28 augusti är det ett år sen jag träffade Henke. :)

Men det var allt för idag iallafall. Hejdå...


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 20 augusti 2011 11:15

Utan dina andetag,
Dennis Lindberg.

Jag vet att du sover 
känner värmen från din hud 
bara lukten gör mej svag 
men jag vågar inte väcka dej nu 

Jag skulle ge dej 
allting du pekar på 
men bara när du inte hör
vågar jag säga så 

Jag kan inte ens gå 
utan din luft i mina lungor 
jag kan inte ens stå 
när du inte ser på 
och genomskinlig grå 
blir jag 
utan dina andetag 

Min klocka har stannat 
under dina ögonlock 
fladdrar drömmarna förbi 
inuti är du fjäderlätt och vit 

Och utan ett ljud 
mitt hjärta i din hand 
har jag tappat bort mitt språk 
det fastnar i ditt hår 

Jag kan inte ens gå 
utan din luft i mina lungor 
jag kan inte ens stå 
när du inte ser på 
och färglös som en tår 
blir jag 
utan dina andetag 

Jag kan inte ens gå 
utan din luft i mina lungor 
jag kan inte ens stå 
om du inte ser på 
och genomskinlig grå 
vad vore jag 
utan dina andetag

Vad vore jag 
utan dina andetag   
 
 
 
 

Av Ida Lovisa Mattsson - 15 augusti 2011 11:50

Ser du stjärnan i det blå

Ja den lyser för oss två

Du får mig att förstå
ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå den
lyser för oss två
Vi delade på minnen som du glömt
men jag kommer ihåg
Då det var du och jag 
Och nu vet jag vad dom menar
med att du var underbar
Du var helt speciell kan du 
komma tillbacks
Ja tro det eller ej men jag saknar
våra dar
Och jag hoppas en idag att det
finns en liten chans
För det var för dig, som mitt 
hjärta brann
Kom ihåg dina ögon hur dom 
lyste upp mitt liv
För mig så var det bara du och
ja för all framtid
Det fanns ingenting annat, det
var kärlek
Kan inte sluta tänka du var
finast i världen
Kan du snälla förstå, hur tror du 
det känns
Att se ens liv nerskrivet i ett
textdokument
men ja hoppas du vet att ja
saknar dig än
Så baby, Kan du komma hem
igen

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Varje gång jag tänker på dig
så dyker frågan upp, fan,
saknar du mig?
Alla våra stunder
allt som vi hade
Shit, jag svär, jag va i 
drömlandet
Självklart du dyker upp i
mitt huvud
Jag tappade min ängel
vart har du flygit?
Så många gånger som jag
sagt till dig
Bara titta mot stjärnorna 
så minns du mig
Undrar hur du har de
yes hur du mår
Ditt namn kommer alltid
att få mitt hjärta att slå
på hårt
Ångrar att jag lät dig gå
Förevigt du och jag
Du vet jag känner så
Att jag älskade dig 
de va nåt jag förstod
Du fick min kropp att smälta
varje gång du log 

Önskar att det vore vi

( snälla du förstå ) 


Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå 

( hjärtat mitt att slå x2 )

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två

Ser du stjärnan i det blå
Ja den lyser för oss två
Du får mig att förstå
Ditt namn får hjärtat mitt att slå
 

Av Ida Lovisa Mattsson - 15 augusti 2011 08:36

Personne ne veut voir ...
Il n'ya pas de salaud lā-bas qui s'en soucie.
Je ne sais plus quoi faire ā ce sujet.
Devrais-je simplement s'asseoir et regarder?
Regardez oų ma vie se passe ... ?
Je veux aider,
mais ne sais pas si j'ose.
Alors putain merde autant que j'ai été ...
Je ne le veux pas comme cela.
La seule chose qui peut me rendre heureux ā nouveau;
est parti pour toujours.
La seule chose que je n'ai jamais aimé;
a tout simplement disparu.
Je prie chaque jour pour lui de revenir.
Mais Dieu ne peut pas entendre mes pričres.
Comment diable pouvez-vous vous démarquer!


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 14 augusti 2011 17:01

The first time I saw you I felt something.
It is just that.
Can not you hear my prayers?
Or my cry for help?
I do not want it like this.
It can not be true that I am losing you.
Please do not let go.
I know deep down that we can try again.
I do everything to make you feel good.
I will do everything for you.
I want to turn inside me, but do not do that.
All I want is to have you beside me.
All I need is you!
It certainly can not be true that you are away.
Tears of an Angel runs down the far's cheek.
I will not say goodbye.
No matter what, I will fight for you!
I love only you ...
I can not fucking more!
Please do not let go ...


Un sogno si č avverato indesiderati.
E un sogno irrealizzabile č andato sprecato.


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 13 augusti 2011 22:05

Where are we? What the hell is going on?
The dust has only just begun to fall,
Crop circles in the carpet, sinking, feeling.
Spin me round again and rub my eyes.
This can't be happening.
When busy streets a mess with people
would stop to hold their heads heavy.

Hide and seek.
Trains and sewing machines.
All those years they were here first.

Oily marks appear on walls
Where pleasure moments hung before.
The takeover, the sweeping insensitivity of this
still life.

Hide and seek.
Trains and sewing machines. (Oh, you won't catch me around here)
Blood and tears,
They were here first.

Mmm, what you say?
Mm, that you only meant well? Well, of course you did.
Mmm, what you say?
Mm, that it's all for the best? Because it is.
Mmm, what you say?
Mm, that it's just what we need? And you decided this.
Mmm what you say?
What did she say?

Ransom notes keep falling out your mouth.
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs.
Speak no feeling, no I don't believe you.
You don't care a bit. You don't care a bit.

Ransom notes keep falling out your mouth.
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs.
Speak no feeling, no I don't believe you.
You don't care a bit. You don't care a bit.

You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit. 


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 10 augusti 2011 17:51

Dennis har vart hos mig i fyra dagar nu. Hoppas han aldrig åker ! :Y

I måndags åkte vi till Skövde för han skulle kolla sin piercing, och då mötte vi Ninni och Caitlin inne på Evolver. Det var skitskumt ! Men efteråt så umgicks vi med dom en stund och det var awsm. Igår åkte vi in till Skövde igen för att se på bio med Lina och Jonte, och dom firade även sin ettårsdag ! :o


Mihi, det var awsm det med. :D


 

Av Ida Lovisa Mattsson - 7 augusti 2011 09:42

Från en uppgift som vi skulle göra på konfirmationslägret. Vi skulle skriva en egen psalm, jag och Lina gjorde den här tillsammans. Den heter "Gud, är du där?".


Det är en tung börda att bära,

att vara olyckligt kära.

Du vet inte hur jag mår,

förräns du ser att jag fäller en tår.

Mamma och pappa,

fortsätter att hacka.

Jag är trött på allt,

men man måste ta det med en nypa salt.


Jag slänger mig ner på mina bara knän,

och jag ber "Snälla, kan du se?!

Kan du se vad dom gjort med våran värld?
Det är som en helt ny atmosfär!

Gud, är du där?"


Jag tänker tillbaka på livet förut,

då jag ser hur allt förändras tillslut.

Paniken strömmar och jag springer ut,

kan inte livet bara ta slut?

Din kärlek till mig,

finns ej.

Du kan inte fatta hur mycket jag älskar dig,

och det sårar mig.


Ljusen är tända,

för dom som har lämnat.

Inget har förändats,

men han är fortfarande min dyrbara skatt.

Gud, hör du mina böner,

dom klingar som körer.

Gud, är du där?


Jag orkar inte mer,

sjunker bara lägre ner.

Jag tänker ta mitt egna liv,

när vi inte längre ser.

Du vet att jag älskar ditt skratt,

och jag smälter när du ler.

Vill bara ha dig här,

jag trodde inte ens att man kunde bli så kär.

Du är mitt allt,

den jag levde för varje dag.

Gå utan dig bredvid mig,

så kommer ingenting kännas bra.


Flickan faller,

och knäpper sina händer.

Hon ber en sista gång,

och detta är ett tvång.

"Gud, jag ber dig! Hjälp mig.

Jag orkar inte leva detta liv längre.

Snälla, gör inte detta svårare...

Gud, är du där?"


Flickan fick åter igen,

inget svar.

Oavsett hur lång tid det tar,

hon tänker inte stanna kvar.

Det snurrar runt i huvet och hon faller ihop,

som hon inte längre finns,

som om allt bara försvann.

Hon tittar sig omkring,

men ser inte klart.

Hon kan inte ens tänka,

ingenting är uppenbart.

Hon ser ingenting,

bara stjärnor som glimmar.

Problemen har nu försvunnit bort i dimman.


När flickan närmade sig dödsporten såg hon ett ljus.

Hon kände att det var någon som omfamnade henne,

det var Gud.

Han gav henne hans kärlek,

och hopp till ett bättre liv på andra sidan.


L. Johansson ~ 1997

I. Mattsson ~ 1996


 

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 19 år som tagit studenten och är nu arbetssökande. Här på min blogg får ni läsa om mig och mitt liv och mycket mer! Lägg gärna en kommentar på bloggen.

Bloggar att läsa!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

vad tycker ni om min blogg?
 superbra
 bra
 sådär
 inte bra alls

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards