Alla inlägg den 3 december 2011

Av Ida Lovisa Mattsson - 3 december 2011 16:23

Vi är de som fäller tårarna som inte längre finns.
På grund av anledningar som vi inte längre minns.
Vi är de som fyller dagarna med hopp och drömmar.
Och syr ihop hålen i våra hjärtan med tusen sömmar.

Vi är de som håller in allt tills det blir för mycket att ta.
Som samlar på alldeles för få nej och allt för många ja.
Vi är de som skapar löften vi vet att vi aldrig kan hålla.
Som lever på de känslor vi vet att vi aldrig kan behålla.

Vi är de som håller huvudet högt när världen tittar på.
Men som bryter samman när vi kryper in i vår lilla vrå.
Vi är de som längtar efter en mening, ett syfte, ett mål.
Något som har betydelse för att kunna fylla dessa hål.

Vi är de som låter känslorna ta över oss i stundens hetta.
Och skriker ut orden vi alltid velat säga men aldrig de rätta.
Vi är de som är så rädda för svaret att vi aldrig vågar fråga.
Men utan den första gnistan kan man aldrig tända en låga.

Vi är de som faller itu när kärleken vänder ryggen och går.
Men som väljer att ställa oss upp igen fastän vägen är svår.
Vi är de som kallas för de brutna, svaga, fallna och ängsliga.
Men i slutändan vet vi alla att vi är inget annat än mänskliga.

/Javier Ramos.
 

Presentation


Välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 19 år som tagit studenten och är nu arbetssökande. Här på min blogg får ni läsa om mig och mitt liv och mycket mer! Lägg gärna en kommentar på bloggen.

Bloggar att läsa!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

vad tycker ni om min blogg?
 superbra
 bra
 sådär
 inte bra alls

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards